اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن نیشابور به سه بیمار زندگی بخشید واژگونی خودرو در گناباد ۲ کشته برجا گذاشت (۶ تیر ۱۴۰۳) یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو
سرخط خبرها

همایش «سرآغاز حرفه‌‌گرایی» ویژه روان‌شناسان و مشاوران استان در مشهد برگزار شد | شهید رئیسی در حوزه مشاوره به‌دنبال تخصص‌گرایی بود

  • کد خبر: ۲۳۱۲۰۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
همایش «سرآغاز حرفه‌‌گرایی» ویژه روان‌شناسان و مشاوران استان در مشهد برگزار شد | شهید رئیسی در حوزه مشاوره به‌دنبال تخصص‌گرایی بود
نخستین نشست روان‌شناسان و مشاوران پس از صدور پروانه تخصصی مشاوره و روان‌شناسی باعنوان «سرآغاز حرفه‌گرایی» در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ارتقای سلامت روان و بهبود آن در جامعه نیازمند حمایت و حضور مشاوران حرفه‌ای در سطح شهر است و ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه اگر تخصص‌گرایی را مد‌نظر قرار دهند و با روان‌شناس‌نما‌ها برخورد کنند، دیگر مجالی برای ناآرام‌سازی مردم وجود نخواهد داشت. از این رو سازمان نظام روان‌شناسی خراسان‌رضوی که تخصص‌گرایی اعضایش را بسیار مورد توجه قرار داده است، همایشی با عنوان «سرآغاز حرفه‌گرایی» با حضور روان‌شناسان و مشاورانی که به‌تازگی پروانه نظام گرفته‌اند یا در شرف دریافت آن هستند، امروز در تالار ابن‌سینای مشهد برگزار کرد.

بیش از ۹۰ درصد آزمون‌دهندگان پروانه نظام دریافت کردند

معاون امور استان‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در این همایش گفت: در سازمان نظام روان‌شناسی که از سال ۸۲ قانون آن مصوب شده است، بیش از ۱۶۰ هزار  عضو در کشور داریم که خراسان‌رضوی رتبه بالایی در این حوزه دارد.

مهدی زارع‌بهرام‌آبادی ارتقای دانش روان‌شناسی و مشاوره، حمایت از حقوق مراجعین و حمایت از حقوق روان‌شناسان و مشاوران کشور را سه مأموریت مهم در سازمان عنوان کرد و ادامه داد: معاونت‌های مختلفی در سازمان برای این سه مأموریت وجود دارد که یکی از آن‌ها خدمت مشاوره در دوره بحران است و درپی سیلی که در مشهد آمده نیز خدمت مشاوره خواهیم داشت؛ همان‌طورکه در سیل سیستان‌وبلوچستان مشاوران به صورت داوطلبانه برای آرام‌سازی مردم حضور داشتند. 

زارع‌ بهرام‌آبادی در خصوص نتایج آزمون صلاحیت حرفه‌ای ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد آزمون‌دهندگان پروانه نظام خود را گرفتند. در استان خراسان‌رضوی نیز تاکنون ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان مصاحبه داشتند و وضعیت جاماندگان از مصاحبه در همین هفته توسط سازمان استان پیگیری خواهد شد. 

وی بیان کرد: در راستای ارتقای سطح حرفه‌ای مشاوران، مدرسه توانمندسازی ذیل سازمان نظام روان‌شناسی به‌زودی افتتاح خواهد شد تا افراد دوره‌های لازم را از این طریق بگذرانند و نیازی به گذراندن دوره‌های گران‌قیمت نباشد.

تخصص‌گرایی، ویژگی شاخص شهید رئیسی در حوزه مشاوره بود

رئیس شورای استانی خراسان‌رضوی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نیز در خصوص برگزاری همایش «سرآغاز حرفه‌گرایی» گفت: ابتدا که وارد سازمان شدیم، قول همکاری برای حرفه‌ای‌شدن را به اعضا دادیم و برگزاری این همایش گامی در این مسیر است. امیدوارم این گردهمایی و امثال آن باعث پیشرفت و ارتقای سلامت روان جامعه شوند.

وی گام‌برداشتن برای تخصص‌گرایی مشاوران و روان‌شناسان را نیز از اهداف این برنامه دانست و ابراز کرد: حضور مشاوران متخصص که می‌توانند به سلامت روان مردم کمک کنند، برای سازمان بسیار مهم است تا بتوان حضور مشاورنما‌ها را کاهش داد.

سیدمحسن اصغری‌نکاح ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش به تاریخ همکاری‌اش با شهید رئیسی در مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در زمانی که ایشان تولیت آستان را به عهده داشت، اشاره کرد و افزود: ما در بسیاری فضا‌ها توصیفاتی را از رئیس‌جمهور شهید شنیدیم و دیدیم و باید بگویم در حوزه مشاوره نیز ایشان خدماتی داشتند و طی دو سالی که به‌عنوان مدیر مرکز جامع مشاوره آستان مشغول بودم، به چشم دیدم ریل‌گذاری مشاوره تخصصی با ایشان بود. 

اصغری‌نکاح تصریح کرد: علاوه بر دیگرویژگی‌ها که مطرح شده، باید بگویم تخصص‌گرایی یکی از ویژگی‌های مهم شهید رئیسی است. در ساختار آستان قدس، معاونت علمی را ایجاد کرده و افرادی را دعوت کردند که اگر قرار است پژوهشی صورت بگیرد یا کار علمی انجام شود با نگاه و نظر آن‌ها صورت گیرد. 

این مشاور خانواده ادامه داد: با وجود زحمت‌هایی که در مرکز جامع کشیده می‌شد، آن‌طورکه باید نتیجه نمی‌گرفتیم. به‌کارگیری مشاوران دارای تخصص و پروانه نظام ازجمله دیدگاه‌های تخصصی ایشان بود و امروز تمامی مشاوران آستان قدس دارای کد نظام روان‌شناسی هستند. 

وی گسترش خدمات مشاوره در سطح کشور ذیل طرح خادمیاری آستان قدس را از دیگرخدمات شهید رئیسی در حوزه مشاوره عنوان کرد و افزود: تمامی خادمیار‌ها و مراکزی که تحت مرکز جامع افتتاح می‌شد نیز زیر نظر متخصصان روان‌شناسی اداره می‌شد. 

اصغری‌نکاح تأکید کرد: امیدوارم ما هم از شخصیت شهید رئیسی که در راستای خدمت و پیشرفت ایران عزیز از مادیات و خانواده و آسایش و جوانی خود گذشتند قدم برداریم و در این حوزه به سمت تخصص‌گرایی و حرفه‌ای‌شدن مشاوران گام برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->